Love Of MyLife

Love Of MyLife

Wednesday, February 18, 2015

Vitamin anemia untuk wanita hamil

Salam & Hi


Kalau bercakap pasal anemia, pasti ramai wanita hamil di luar sana ada masalah ni dan taktau apa ubat anemia yang terbaik untuk wanita hamilkan?. Saya pun dulu masa mengandungkan Husna pun ada masalah yang sama. Tak lalu nak makan ubat yang doktor bagi. Masa tu tekak memang tak boleh terima langsung ubat-ubat hospital. Dalam hati dok cakap ala mesti hb saya ok punya. Takkan anemia.Sampai satu tahap, saya sering pitam. Bila check kandungan hemoglobin dalam darah, hb dan drop sampai 8. Bila doktor tau saya tak makan ubat, mula la kena bebel. (Time ni saya tak kenal Shaklee lagi. Kalau dah kenal mesti dah makan set wanita hamil) Macam-macam cara saya buat supaya saya boleh telan ubat-ubat tu. Terpaksala kan bila doktor cakap anemia tu bahaya untuk baby. Nak makan obimin takut baby besar pulak. Husna lahir pun dah 3.8kg. Kalaulah makan obimin, mau 4kg++ agaknya, So hari ni saya nak cerita sikit mengenai anemia.

Apa itu anemia?


Anemia adalah satu keadaan dimana badan anda kekurangan hemoglobin. Hemoglobin ni penting dalam sistem kita sebab ianya hemoglobin akan bergabung dengan oksigen dan mengangkut oksigen ke seluruh badan. Wah, bayangkan kalau kita anemia dan organ-organ kita tak cukup oksigen. Kesian dekat baby kan. Antara simptom kita alami anemia adalah letih dan sering pitam. Kenapa letih? Sebab organ dalam badan tak dapat berfungsi dengan baik bila kurang oksigen.
Wanita hamil selalu ada masalah ni sebab masa hamil, permintaan darah dan hemoglobin semakin meningkat. Maklumlah, oksigen yang digunakan adalah untuk berdua. Lebih bahaya lagi anemia ni masa kita dah nak bersalin. Takut boleh efek masa proses bersalin. So baik kita cegah dari awal masalah ni. Kalau dah terlambat baru nak menyesal, takde guna.


Nampakkan disitu kenapa kita kena elak diri dari kena anemia semasa hamil. Bahaya sebenarnya.
Kepada yang tak lalu nak makan ubat hospital macam saya, anda boleh cuba,

Vitalea Shaklee






Tak percaya vitalea dapat membantu anda untuk atasi masalah anemia semasa hamil?
Jom tengok testimoni ni.



Nak dapatkan vitalea anda dengan harga best?
Nak tau mengenai produk-produk Shaklee?
Anda boleh hubungi saya, kita boleh sembang panjang.
0173618483
COD Putrajaya, Cyberjaya, UPM Serdang dan kawasan berhampiran.

SalamSayang

No comments:

Post a Comment