Love Of MyLife

Love Of MyLife

Thursday, October 9, 2014

Cabaran 7 Hari Entry- Vitamin Shaklee Yang Pertama Kali Saya Makan

Salam & Hi


Dah masuk cabaran ke-4 rupanya. Dapat tajuk tetiba rasa senang pulak nak update blog. 

Oklah, anda pernah cuba vitamin shaklee? Apa vitamin shaklee yang memula anda pernah cuba?

Bagi saya, saya start kenal Shaklee masa lepas bersalin. Saya makan alfalfa dan lecithin untuk tambah susu dan untuk kurus. Macambiasala kan, pas bersalin tahun 2010 dulu, berat badan naik mendadak. Saya cuba macam-macam cara nak turunkan berat badan dan yang penting tak ganggu perjalanan breastfeed saya. So saya jumpa Mami Hadha and beli Alfalfa + Lecithin.
Alhamdulillah, susu meriah n berat badan pun turun walaupun agak memakan masa. Maklumla beli set budget je. Yang penting sekali, saya tak pernah kena ductal block yang teruk. Mungkin sebab saya amalkan lecithin.



Kiranya dari dulu tahun 2010 hingga sekarang, saya merupakan pengguna tegar Alfalfa Complex. Lecithin tu makan kalau terlebih makan. Hehe alfalfa betul2 serasi dengan saya. Kiranya kalau sehari tak makan alfalfa, rasa tak lengkap. Kalau senaraikan kebaikan Alfalfa, rasanya sume kebaikan tu saya dah rasa. Dari untuk luaran hinggalah dalaman.

Baru-baru ni, saya buat cabaran sebulan bersama Zinc Complex Shaklee. Kenapa saya makan Zinc Complex? Sebabnya saya ada masalah jerawat. Kira ada masalah hormone imbalance. So jarang sangat muka saya takde jerawat dan masalah utamanya adalah jerawat tu susah nak baik. So saya pernah baca yang Zinc Complex boleh kurangkan jerawat, so saya pun cuba. Dari lepas raya saya makan sampai la sekarang. Memang ada perubahan. Jerawat kurang dan yang paling penting cepat baik. Kalau naik jerawat pun bila masa bulan mengambang la...Haha Syukur Alhamdulillah. So sekarang saya nak maintain makan Zinc dulu then nak try ESP utk hilangkan parut. Moga-moga ESP serasi dengan saya. 

Untuk pengetahuan semua, satu family saya memang consume Shaklee,
Untuk Abah, saya belikan Ostematrix dan AJHT sebab abah selalu sakit-sakit sendi dan lenguh-lenguh badan.
Untuk Mak, saya belikan CoQ10 dan Phytocol sebab mak ada masalah hypercholesterol.
Dan untuk adinda tersayang, saya belikan Vita C Sustained Released, GLA dan Vitamin E since kami memang ada masalah jerawat.

Alhamdulillah, ada kesan positif. 

Oklah, sampai sini dulu. 

Anda nak beli produk Shaklee?
Nak join bisnes Shaklee kami?
Hubungi saya 0173618483
SID anda area Putrajaya, Cyberjaya dan UPM Serdang + kawasan berhampiran.

No comments:

Post a Comment