Love Of MyLife

Love Of MyLife

Saturday, October 18, 2014

Shaklee, hanya sekadar bisnes? - Cabaran 8 Hari Entri

Salam & Hi.


Hari ni saya nak share sikit mengenai pengalaman saya berdepan dengan masyarakat yang memandang bisnes Shaklee ni hanya semata-mata kerana duit dan bukan kerana produk yang bagus.


Since saya adalah pelajar Sains Kesihatan, saya memang ada belajar pasal perubatan moden dan juga tradisional seperti herba2 dan tumbuhan. Semenangnya ada bukti yang menyatakan sesetengah tumbuhan yang diguna Shaklee untuk dijadikan supplement sangatlah bagus untuk kesihatan. Namun begitu ada pihak yang menganggap Shaklee menggunakan peluang ini untuk buat duit semata-mata dan bukan kerana produk Shaklee bagus untuk kesihatan.

Bagi saya yang bermula sebagai pengguna Shaklee, mereka sepatutnya tidak memberi tanggapan buruk kepada Shaklee dan seharusnya mereka mencuba dan merasa keberkesanannya. Adalah tidak adil untuk menuduh mereka yang menjual Shaklee hanyalah untuk mengaut keuntungan bukannya membantu meningkatkan taraf kesihatan.

Bagi yang dah cuba, ramai yang mengakui keberkesanannya. Saya tak cakap Shaklee mampu menyembuhakan sakit. Tapi produk2 Shaklee boleh membantu dalam mengurangkan kesakitan dan juga merendahkan risiko dari terkena penyakit. Ianya juga bergantung kepada tubuh badan pengguna itu sendiri untuk mendapat kesan kebaikannya. Contohnya, ada orang makan set kesuburan Shaklee 2 bulan dah boleh hamil, namun ada yang makan2 tahun baru ada rezeki ALLAH nak kasi. Yang penting kita usaha ye tak.

Kepada mereka diluar sana, jangan anggap bisnes Shaklee hanya semata-mata kerana duit. Anda perlu cuba dulu produknya dan rasai kebaikannya. Bisnes tu sekadara usaha untuk mencari rezeki dan yang paling penting kami berkongsi sesuatu yang baik dan bermanfaat untuk kesihatan kita.



So, anda nak cuba produk Shaklee?
Nak sertai Shaklee?
Hubungi saya 0173618483
Kita boleh sembang panjang.
COD Putrajaya, Cyberjaya, UPM Serdang dan kawasan berhampiran.
Poslaju kemana saja anda berada.


Salam Sayang dari saya.

2 comments:

  1. Atifah, sebenarnya ramai yg memburukkn produk Shaklee langsung tak pernah cuba pun. Atas dasar cakap kosong mereka menghukum sid, yg mncari duit poket. Just go for it, u will success
    Jemput ke blog saya Http://Lovesihat.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan.. Ramai yg cmtu smpai kdg2 rasa sakit ati btol. Kita bkn paksa beli pn. Org tau produk bagus, org akn cari kita kn. kita just promote. Taknak dahla. Ni memburuk2kan shaklee plak.

      Delete